10:39:00

Jak prawidłowo szczotkować włosy?

Aby cieszyć się zdrowymi, pięknymi i lśniącymi włosami potrzebny nam nie tylko asortyment odpowiednich kosmetyków, ale też odpowiednia dieta oraz prawidłowe ich szczotkowanie.

Dobrze dobrana szczotka do włosów podobno potrafi zdziałać cuda- może sprawić, że włosy odzyskują blask, sprężystość i zdrowy wygląd. Fryzjerzy polecają szczotki drewniane, które są łagodne dla naszych kosmyków oraz te z naturalnego włosia ( najlepiej dzika!, którego głównym budulcem jest keratyna, która wchodzi w skład ludzkich włosów ), które zapobiegają mechanicznym uszkodzeniom.

Zaskakujące jest to, że ważny jest także kształt szczotki:
* Okrągłe szczotki o gęstym włosiu są idealne dla włosów falowanych i kręconych
* Prostokątne, płaskie szczotki najlepiej sprawdzają się na włosach długich i prostych
* Szczotki owalne, u podstawy wyściełane gumą są przeznaczone dla każdego rodzaju włosów
* Szczotki częściowo zaokrąglone z rzadkim włosiem doskonale sprawdzają się przy włosach krótkich i cienkich. W połączeniu z suszarką nadają włosom objętość i gęstość.
Wybierając szczotkę należy upewnić się, że jest wykonana z naturalnego włosia i ma właściwości antystatyczne. Włosy najlepiej szczotkować rano i wieczorem, w ciągu dnia przeczesać włosy grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami. 

Kilka rad odnośnie szczotkowania:
* Włosy najlepiej szczotkować rano, ponieważ podczas szczotkowania rozprowadzamy sebum produkowane przez gruczoły łojowe, które w naturalny sposób chronią włosy przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.
* Najpierw pochylamy głowę i szczotkujemy włosy od nasady po same końce, dzięki czemu pobudzamy krążenie w głowie i dotleniamy ją.
* Następnie odchylamy się i ponownie szczotkujemy.
* Szczotkowanie to rodzaj masażu, który należy wykonywać delikatnie.
* Nie wolno szczotkować mokrych włosów!! Ochronne łuski keratynowe odsłaniają wtedy trzon włosa, który jest bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne. Wilgotne włosy można rozczesać tylko grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami ( tą radę muszę wziąć sobie bardzo do serca! ).

44 komentarze:

  1. Fajny pomysł na post :) Ja nigdy nie szczotkuję włosów mokrych, ale mam problem ze szczotkowaniem włosów rano, bo mam kręcone i jak rano je wyszczotkuję to mam siano i tyle :( Dlatego szczotkuję raczej wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatna notka ;) Idealna dla początkującej włosomaniaczki,czyli mnie ;)
    Ale grzebieniem można czesać mokre włosy?

    OdpowiedzUsuń
  3. O ciekawe rzeczy.;) muszę sobie kupić drewniany grzebień.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. swietne robota kochana!! :) baardzo przydatne, juz dodaje link do naszych zbiorow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wszystko robię prawidłowo ;)) Używam szczotki z drewna albo z naturalnego włosia, te zwykłe, które stosowałam to w zimie podczas szczotkowania mi się strasznie elektryzowały włosy a teraz na szczęście tak nie jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawy post :) Ja czeszę włosy grzebieniem, ale być może spróbuję szczotki. I muszę zmienić nawyk czesania mokrych włosów! :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Zatem od wielu lat maltretuję włosy czesząc je szczotką, gdy są mokre ;p

    Pozdrawiam,
    A.
    2bigcitylifes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystko raczej wiedziałam, ale że kształt szczotki też ma znaczenie, to jest dla mnie nowość ;) co do perfum avon to te z niższej półki rzeczywiście są nietrwałe, ale te droższe bardzo dlugo się utrzymują ;) jedne trzymały się na nadgarstku nawet po szorowaniu naczyń i prysznicu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. och dobrze że wstawiłaś ten post!:D dziękuję za cenne rady:D:*

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny post! można się wiele przydatnych rzeczy dowiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo dobrze napisane. własnie jestem w trakcie poszukiwań drewnianej szczotki i grzebienia z szerokimi zebami ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja muszę szczotkować włosy tóż po umyciu na mokro, bo mam takie kołtuny, że na sucho nigdy bym ich nie rozczesała:((

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post!Wszystko prawda!

    OdpowiedzUsuń
  14. kurczę, dla mnie to niewykonalne, żeby nie szczotkować mokrych włosów... jeśli ich nie rozczeszę na mokro, to jakby tak wyschły to miałabym niezły problem ;x

    OdpowiedzUsuń
  15. próbowałam, ale zawsze myślałam, że służą one do tego, by ułatwić rozczesanie włosów na mokro :D

    OdpowiedzUsuń
  16. to chyba dzisiaj spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czyli kiedy są mokre po umyciu nie mogę ich rozczesywać? zawsze boje się że jak je wyszusze będą poplątane

    OdpowiedzUsuń
  18. są wyjątki, np włosy kręcone rozczesuje się tylko na mokro, suche kręcioły rozczesać to zbrodnia, puch, frizz i połamane końcówki, szok :)

    OdpowiedzUsuń
  19. i ta ostatnia rada na pewno się przyda :D

    OdpowiedzUsuń
  20. wezmę sobie te rady do serca :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny post.
    Ja rano i wieczorem używam grzebienia, a w ciągu dnia np. na uczelni to szczota w ruch :)

    OdpowiedzUsuń
  22. muszę zainwestować w końcu w szczotkę do włosów. miałam jedną zwykłą- zostawiłam w domu i od tej pory żyję tylko i wyłącznie z grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami :) różnica jest ogromna, moje włosy chyba mnie polubiły :) ale myślę, że jakiegoś dzika też polubią ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zostałaś otagowana http://czerwonapomadka90.blogspot.com/2012/02/tag.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak, ostatnia rada bardzo przydatna. Większość ludzi szczotkuje mokre włosy.

    OdpowiedzUsuń
  25. ja muszę sobie kupić taki grzebień właśnie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. przydatne rady, na pewno będę korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. wiesz zdjęcie robiłam tak aby nie było widać tej krzywizny w oczach ;)

    a co do Twojego posta - to dziękuje za wskazówki, na pewno się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem bardzo wrażliwa w tej kwestii, ponieważ wiem,że ludzie poradzą sobie w większości sytuacji,a zwierzęta są zależne od nas. I to naprawdę smutne, gdy pies jest wierny swojej Pani, pomaga jej i jest przy niej cały czas kiedy tego chcę,a na starość jest dosłownie wyrzucony na śmietnik i tam umiera w torturach. Serce mi pęka.

    OdpowiedzUsuń
  29. Niby prosta, banalna czynność, którą człowiek powtarza kilka razy dziennie, a tyle rzeczy można się dowiedzieć i poprawić:) dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy i przydatny post <3

    OdpowiedzUsuń
  31. przydatne rady, o niektórych z nich nie miałam pojęcia.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. bardzo fajny post- wychodzi na to że wszystko robię źle;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czyli muszę zainwestować w szczotkę o gęstym włosiu :) Przydatna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  34. To ja grzeszę, bo moje włosy rozczesuję na wilgotno :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zostałaś otagowana, zapraszam http://mart91.blogspot.com/2012/02/tag-5-kosmetycznych-rzeczy-ktorych.html

    OdpowiedzUsuń
  36. świetny post :) bardzo dużo zaskakujących informacji :P

    OdpowiedzUsuń
  37. no patrz! a ja zawsze szczotkuję mokre włosy! ciekawy post, fajnie, że go dodałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. super, dzieki za rade ;>

    zapraszma do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  39. ja tez wlasnie mokre wloys czesto czesze :/ musze to zmienic :> bardzo przydatny post :>

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny post. Super rady, bardzo się przydadzą, jak na przykład to, żeby nieszczotkować mokrych włosów. Cieszę się, że zrobiłaś taką notkę :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jeeny... jak ja mam nie szczotkowac mokrych włosów, jak zostawię je niewyszczotkowane do wyschnięcia to będę miała jeden wielki kołtun na głowie :P co prawda robię to szczotką z naturalnym włosiem ;>

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 MintElegance , Blogger